Planerade ROT-projekt, Renovering, Ombyggnad, Tillbyggnad på anläggning där entreprenör inte är upphandlad i Stockholm
VARUMÄRKEN SOM MATCHAR BYGGPROJEKT I URVALET
Klicka här om du också vill exponera dig för beslutsfattare som årligen ritar och köper in varor och tjänster för mer än 200 miljarder!
Byte av tätskikt på taket i tunnel samt ombyggnad av gata i Stockholm
Projektet avser upprustning av Götgatan, mellan Folkungagatan och Ringvägen.
8 m bred tunnel. Kommer att grävas upp i etapper från 2025 och 6 år framåt.
Gatan kommer att få separerade cykelbanor och mer yta för gående. Gaturummet kommer att bli grönare och luftigare med nya trädplanteringar och fler bänkar att sitta på.
Spårväxelbyte i Älvsjö
Spårväxelbyte av 30 växlar samt spårbyte ca 3 km. Bandel 401, 7 km - 11 km. Utförs i 3 etapper; 2601, 2702 och 2803.
Tillbyggnad av paketterminal i Stockholm
Ombyggnad av befintlig lagerbyggnad. Komplettering med nya portar för in och utfart till byggnaden. Komplettering med gångdörrar i fasad. Komplettering med port för genomfart i invändig avgränsande vägg. Rivnings- och anpassningsarbeten för nya portar.
Gång- och cykelbaneförbättringar i Stockholm
Trafikkontoret ska utföra åtgärder för att leda cykeltrafiken längs Repslagargatan och förbättra trafikmiljön för gående och cyklister på delar av Götgatan mellan Hornsgatan och Medborgarplatsen. I åtgärderna ingår det att bredda gångbanor och bygga genomgående gångbanor i fyra korsningar.
Om- och utbyggnad av dagvattendamm i Rågsved, Stockholm
Entreprenaden omfattar om- och utbyggnad av dagvattendamm Kräppladiket (även benämnd Magelugnen 1a). Anläggningen utökas med 2700 m² och kommer få en färdig yta om 5 200 m². I entreprenaden ingår även bl.a. anläggning av 4 st dämme samt renovering och byggnation av gångbroar.
Breddning av GC-väg i Stockholm
Gång- och cykelbanan längs Huddingevägen mellan Örbyleden och Bussens väg är en del av ett primärt cykelstråk och en viktig koppling mot Huddinge via Örby och Hagsätra. Sträckan har idag låg standard och större delen utgörs av en tre meter bred gemensam
gång- och cykelväg. Förslaget är att bredda en 550 meter lång sträcka till 5,25 meter.
Upprustning av Riksdalertorget i Hägerstensåsen, Stockholm
Riksdalertorget ska rustas upp och utvecklas för att bättre uppfylla medborgarnas behov av en trygg samlingsplats som upplevs både trivsam och grön.
Åtgärder:
- Torgets yta blir större då körytan minskas och ges en tydligare avgränsning.
- De tidigare uppdelade rummen på torget kopplas samman till en helhet. Öppna ytor för spring och lek bevaras.
- Möblemanget förnyas och nya sittplatser tillkommer.
- Belysningen förbättras.
- En mindre utescen byggs.
- Delar av ytorna med betongplattor öppnas upp och fylls med grönska i form av planteringar med träd och blommande växter.
- Träd, buskar och perenner planteras i nya och moderna växtbäddar som förutom att ta hand om dagvatten ska locka till upptäckter och lek för barn.
- En ny häck planteras i samma läge som idag, men i mindre omfattning för att undvika slutna rum som kan upplevas otrygga.
- Fontänen som finns där idag bevaras.
Breddning av gång- och cykelbana i Stockholm
Breddning av den västra gång- och cykelbanan på sträckan genom att körbanan smalnas av. I korsningarna höjs gång- och cykelpassagerna upp och görs genomgående för gående och cyklister. I samband med detta kan även väntytorna för gående och cyklister utökas och stolpar flyttas bort från cykelbanan. Gång- och cykelpassagerna tvärs
Skansbrogatan förses med hastighetsdämpande åtgärder.
Kollektivtrafik-, gång- och cykelåtgärder på Bussens väg vid Enskedefältet
- Bussens väg breddas och dubbelriktas för busstrafik så att bussar även kan köra i södergående riktning.
- En trafiksignal anläggs i korsningen Huddingevägen-Bussens väg för att underlätta för busstrafiken.
- Hållplatsen Sockenvägen flyttas då dess placering idag inte kommer trafikeras av buss efter att föreslagna åtgärder är genomförda.
- Gång- och cykelbanan breddas enligt cykelplanens mått för dubbelriktade primära cykelstråk: 3,2 meter för cykeltrafikanter och 2 meter för gångtrafikanter.
- Gång- och cykelbanan separeras med vägmarkering.
Åtgärder för kollektivtrafiken på Skrubba Malmväg, Skarpnäck
För att öka framkomligheten för busstrafiken planerar Stockholms stad att:
- Bygga ett nytt busskörfält i södergående riktning på Skrubba Malmväg. Körfältet ska gå från busshållplats Solkraftsvägens norra hållplatsläge fram till Gudöbroleden. Sträckan är cirka 500 meter.
- Bredda aktuell sträcka på Skrubba Malmväg med cirka 1,5 meter i riktning österut, för att få plats med busskörfältet. Det leder till att en bit av den gröna ytan intill vägen försvinner. Arbete kommer också att behöva utföras på några av de ledningar som finns i marken.
- Förlänga busshållplats Solkraftsvägen i södergående riktning, för att anpassa den till trafik med ledade bussar.
- Tillgänglighetsanpassa Solkraftsvägens busshållplatser i båda riktningar.
Upprustning av park i Vasastan, Stockholm
Parkerna Solvändan och Lilla Solvändan ligger i området Röda bergen i nordvästra Vasastaden. Solvändan vetter mot Torsgatan och följer Rödabergsgatans sluttning upp mot Vikingagatan. Lilla Solvändan ligger uppe på höjden och gränsar mot Solvändans övre delar där Rödabergsgatan skiljer parkerna åt.
Upprustning av park på Lilla Essingen
Kungsholmens stadsdelsförvaltning har tagit fram ett program med förslag på åtgärder för att rusta upp Luxparken och förnya Luxparkens lekplats samt lekmiljön i närliggande Disponentparken.
Konsultuppdrag säkerhetsprojekt väg för Trafikverket
Option: Beställaren har möjlighet att med befintliga kontraktsvillkor förlänga kontraktstiden upp till 12 månader. Uppdraget består av ett deluppdrag av typen projektledare med uppdragsledaransvar och ett deluppdrag av typen koordinator.
Gratis erbjudande
till företag!
Boka visning och få en gratis lista från landets största projektdatabas och den mest omfattande bevakningen av projektmarknaden.
Vi tar tillsammans fram en gratis lista medan du får en visning av Byggfakta SMART (erbjudandet gäller inte privatpersoner).